gsteenss em angola

Wednesday, October 25, 2006

countdown...

want het zit er hier bijna op: nog een weekske ongeveer en ik ben hier drie maanden geweest, wat wil zeggen dat mijn visum vervalt en ze me terug op de vlieger zetten (zo gaat dat met illegalen)
de volgende twee dagen gaan we een workshop houden om al de informatie die ik in de afgelopen maanden bijeengesprokkeld heb opeen nuttige wijze te gebruiken om de strategische planning voor in Angola ineen te stampen. Dat moet dan gebeuren in een presentatie van de verschillende actuele thema's in het land, zoals economie en landbouw, onderwijs en 'governance and citizenship' (zeg maar de relatie tussen staat en burger, of beter het gebrek eraan hier)
Daarna wordt dan met het hele team over gediscussieerd om te zien of ze het met de ideeën eens zijn, en wat er allemaal aan gedaan kan worden.
Min of meer het uur van de waarheid voor mij zou je kunnen zeggen...
Voor de rest heb ik hier gisteren mij paspoort terug in de handen gestopt gekregen, en is mijn vlucht terug bevestigd: volgende week, 2 november, over Lisboa terug richting Belgenland, om effe op adem te komen.
Ik veronderstel dat ik een soort 'balans' zou moeten opmaken van mijn ervaring hier, maar ik denk dat dat iets is voor volgende week ofzo, al of niet reeds terug op belgische bodem.
Valt alleen nog te vermelden dat er voorlopig nog niks concreets uit de bus gekomen is voor daarna, ook nie wat die post hier in Angola betreft. Het zo best kunnen dat dat pas in december wordt beslist blijkbaar, maar ondertussen zijn we druk aan het uitkijken naar alternatieven.
We shall see...

1 Comments:

  • alle, welkom terug in Belgica. Komt gerust eens langs om uw wedervaren uit de doeken te doen (maar dit weekend zitten we in olland...)

    By Anonymous Anonymous, at 10/30/2006 02:04:00 PM  

Post a Comment

<< Home